יום ראשון, 12 במאי 2013

12/5/2013 תחנות הרוח ב- Kinderdijk, ולינה בחווה חקלאית ב -

12/5/2013 - יום ראשון

אמש הזמנו 3 לילות בחווה חקלאית באזור הסמוך לפארק השעשועים "הפטלינג", כי אנחנו מתכננים מחר להעביר את היום בפארק.
בדרך לחווה החלטנו לסייר באזור Kinderdijk המפורסם בזכות 19 תחנות המרוכזות בשטח קטן ורובן פעילות, הכפר "קינדרדייק" ממוקם, כ-12 ק"מ דרומית-מזרחית למרכז העיר "רוטרדם" בפרובינציה דרום הולנד בהולנד. הטחנות שוכנות בקצהו הצפון-מערבי של "פולדר אלבלאסרווארד", סמוך למפגש הנהרות "לק" ו"נורד".

יצאנו לדרך...וחיש מהר הגענו לאזור הכפר "קינדרדרייק", היום יום ראשון ולך תמצא חניה באזור כל החניות היו תפוסות וגם כמות האוטובוסים שהגיע הבהירה לנו שאין מה לחפש באתר וגם לילדים יצא החשק מלראות עוד תחנת רוח (וראינו כבר די הרבה), ויתרנו על הליכה לעבר התחנות ויצאנו לדרכנו לעבר ה"חווה" שבה הזמנו מקום שהיה ולינה ל- 3 ימים הבאים.
ה"חווה" ממוקמת ליד העיר s' hertogenbosch בישוב Sint-Michielsgestel ושמה ב"ישראל" (הולנדית)  Horzikse hoeve.

בהולנד (ובעוד ארצות באירופה ובארה"ב) אירוח ולינה בחוות חקלאיות נפוץ מאד, האירוח מתקיים בכמה רמות של פעילות, ניתן לבוא ולהיות אורחים בלבד ומצד שני ניתן גם להתארח ולעבוד בחווה בתחומי החקלאות השונים, אנחנו בחרנו בדרך של ארוח בלבד.

הגענו לחווה בערך בשעה 12:00 באותו הזמן שהסתיימה ארוחת הבוקר המאוחרת והאורחים פינו את החדרים, המארחים, היו עסוקים בסידור ונקיון של החדרים ושל חדר האוכל ולכן ביקשו מאיתנו לשבת החוץ במרפסת ולהמתין, כמובן שהציעו שתיה וכיבוד כיד המלך !
החווה מנוהלת ע"י משפחה הולנדית שורשית, האם והאב אינם מדברים אנגלית, הילדים דוברים מגוון שפות כולל אנגלית, הבן הבכור מנהל את החווה שבה שני ענפי חקלאות: רפת חלב וגידול פקעות ליצוא של פרח ה"ליליום" (הסתבר שרוב הפקעות נמכרות לישראלים...מיעוטם בישראל והרוב לישראלים שהקימו בתי גידול באתיופייה ! - "שם המחיר שמשלמים לפועל יותר נח...").
מבנה הארוח כולל 7 חדרי לינה, המקלחות והשרותים משותפים ! חדר אוכל גדול בו מוגשת ארוחת הבוקר (כלולה במחיר הלינה)  ובו גם פינת ישיבה גדולה עם פינת משחקי קופסה לילדים ומבוגרים.
בנוסף קיים מטבחון (גדול) בו ניתן להשתמש להכנת ארוחת ערב. הכל נקי מבריק ומצוחצח !
כעבור שעה נקראנו להכניס את הציוד שלנו לחדרים, התמקמנו ויצאנו לסיור קצר בחווה...ברפת ובבית האריזה ומיון הפקעות (שכרגע לא פעיל ונמצא בתהליכי שידרוג לקראת העונה הבאה).
מזג האויר שוב נעשה מעונן וגשם החל לרדת, נכנסנו לחדר האוכל ושחקנו משחקי חשיבה, אכלנו ארוחת ערב שהכנו במקום והלכנו לישון...מחר "הפטלינג" !!!