יום שלישי, 7 במאי 2013

6/5/2013 בורסת הפרחים ב- Aalsmeer וגני Kiknhoff

יום שני 6/5/2013 :
כבר חודש וחצי שהשותף של סבא זאביק , דוביק מתאם לנו ביקור V.I.P בבורסת הפרחים הגדולה בהולנד (ובעולם כולו) ב- "Aalsmeer" , שאליה הם מייצאים את הפרחים.
אז היום אנחנו בדרכנו לבורסת הפרחים, שלשום דיברנו עם איש הקשר שדוביק העביר לנו את שמו ותיאמנו עימו את מועד הביקור...היות ובסופ"ש מתקיים "יום האם" ואנחנו הגענו בסופ"ש, המליץ לנו איש הקשר על הגעה ביום שני בבוקר מוקדם ככל האפשר, וכך גם עשינו.
יצאנו השכם בבוקר לדרכנו, רונית מ- 06:00 הכינה חביתות וסנדביצ'ים כדי שיהיה מה לאכול לאחר הביקור, וב- 07:00 עזבנו את הכפר לעבר העיר "אלסמיר"... ה- GPS "ידידנו" משכבר הימים (אנחנו למדנו ל"חבב" אותו בטיול לארה"ב וקנדה) לוקח אותנו בדרכים צדדיות אל עבר העיר...אבל באורך פלא עוקף את כל "הפקקים" של יום שני בשבוע...והינה אנחנו בשערי הבורסה" - מתחם ענ...ק שבתוכו מתנהל רוב הסחר העולמי בפרחים, ממש כמו ב- "Wall street" בניו-יורק.

איש הקשר שלנו הגיע והנחה אותנו לנסעו אחריו...אל עבר המתחם הסגור בו מותר רק לאנשים העובדים בבורסה להכנס ולעבוד...ולנו לצפות.
ראשית ביקשנו לראות את הפרחים של השותפות...הגענו לטורים של עגלות עמוסות בפרחים בארבע-חמש קומות, כל טור אורכו כ- 100 מטר ולך תמצא "פרח בתוך גינה"... לקח כ-5 דקות עד שמצאנו, צילמנו למזכרת והמשכנו לעבר ה"שעון", פעם זה היה שעון מחוגים שהיה מראה את המחיר...היום זה שעון אנלוגי המוקרן על מסך ומבצע ספירה אנלוגית באופן דיגיטלי...הבנתם ?! בקיצור היום הכל מוצג באופן דיגיטלי, גם הפרחים עצמם מצולמים ומוצגים על המסכים מול ה"ברוקרים" (הקניינים).
איך עובד "השעון" ומה הוא מראה בהמשך...

סיימנו את הסיור בבורסת הפרחים בסביבות השעה 09:30 והיות ורונית אמרה שהיום "יום הפרחים" אז נסענו לעבר גני "קוקנהוף" "Keukenhof" המפורסמים בכל הולנד כולה בזכות ההריכוז והכמות הרבה של מיני "צבעונים" הפורחים בדיוק עתה (יש לציין שהגנים פתוחים לציבור הרחב מאמצע מרץ ועד אמצע מאי בלבד), הגנים משתרעים על פני 320 דונם לערך וכל שנה שותלים בשטחם 7 מליון פקעות של "צבעונים".

בכניסה לגנים כבר השתרך טור של מכוניות, אבל כמו בכל מקום גם כאן יש סדרנים שמפנים אותך לעבר החניה וזה היה די מהר, החלטנו לוותר על ארוחת הבוקר ואמרנו לעצמנו שאחרי הסיור בגנים נאכל ארוחת בוקר...שעוד מעט כבר צהרים.

על הגנים...נתן לתמונות לדבר !, פשוט חויה של ריחות ופרחים, היה שווה לבוא לכאן מהארץ !!!

סיימנו את הסיור לאחר כשלוש שעות ויצאנו לחפש מקום בו נוכל לאכול ארוחת צהרים (סליחה - ארוחת בוקר שהפכה לארוחת צהרים), המקום נמצא ליד פלג נחל ושדות צבעונים ומשם שבנו לכפר הנופש לפארק המים וארוחת הערב.