יום רביעי, 15 במאי 2013

14/5/2013 - פארק השעשועים "הפטלינג"

14/5/2013 יום שלישי
סוף סוף הגיע "היום הגדול" נוסעים ל"הפטלינג", (Efteling) פארק שעשועים ה"נחשב ביותר" בהולנד (יש עוד כמה פארקים, אבל ל"הפטלינג" יצא שם של משהו-משהו).
קמנו מוקדם בבוקר, ארוחת הבוקר שציפת לנו כללה "פאנקייקס", אתמול שהמארחת שלנו ראתה שהילדים לא אכלו מהבשרים והנקניקים המעושנים שאלה אותנו אם יש משהו מיוחד שאנחנו רוצים לארוחת בוקר...שאלנו את הילדים והם אמרו "פאנקייקס" ?!, וזה מה שקיבלנו לארוחת בוקר...ערמה של פנקייקים דקים (יותר דומים לעלים של בלינצ'ס) שנעשו במקום והיו חמים וטעימים, אמרנו יפה תודה רבה, והתחלנו להתארגן לנסיעה לעבר פארק השעשועים "הפטלינג".

בשונה מפארקים אחרים בעולם ב"הפטלינג" אין בעיה של הכנסת מזון שהבאת מהבית (ההולנדים לא עושים עם זה בעיה, הם מבינים שההוצאה הכספית על הפארק יקרה ולכן מרשים להכניס מזון פרטי).
יצאנו לדרכנו, והיות והתוכנה ב- GPS היתה ישנה (מ- 2010), ובאזור נסללו כמה כבישים חדשים ה - GPS סובב אותנו במשך כמעט 45 דקות בדרכים צדדיות עד שהגענו לכניסה לפארק.

כבר שהגענו לפארק הבנו שהשפות השולטת באזור הן ערבית ו...כמובן עברית, ישר בכניסה פגשנו משפחה מישראל שחיפשה אפשרות לבצע שיחה מטלפון נייד (להם נגמרה הסוללה) לקרובי משפחה ש"התברברו" בדרך והם לא מצלחים לאתר אותם, שלא נעזור להם ?!, כמובן שנתנו להם להתקשר ולחבור למשפחתם.
התורים בקופות היו קצרים (זה לא העונה), נכנסנו ודבר ראשון רצנו לשרותים, אח"כ התאפסנו על המפה והתחלנו לסייר בפארק... בתחילה בארץ האגדות, אזור בפארק המוקדש לאגדות ילדים חלקן מוכרות (הנסיכה והעדשה, בגדי המלך החדשים, כפה אדומה וכו', וחלקן "מוכרות" אך לא לנו ! היות והן באות מסיפורי עמים של ארצות השפלה ולא יצא להם להתפרסם כמו אגדות  "האחים גרים" .

לאחר פרק זמן לילדים נמאס (וגם לי) והם רצו קצת "אקשן", אז שמנו פעמינו לעבר אזור האטרקציות, את המעבר עשינו ברכבת קיטור, הילדים כבר יכלו להסביר לנו כיצד פועל הקטר ומה מניע אותו (זוכרים את מוזיאון מכונות הקיטור !).

הגענו לאזור האטרקציות וה"אקשן"...
כמובן שקיימת מגבלת גובה...והיחידי שהמגבלה חלה עליו הוא צפריר (בן הזקונים) ולמרות כל מחאותיו הוא נשאר עם רונית ואופיר (שהמתקנים הללו עושים להן בחילה) מאחור במתקנים של הילדים הקטנים.
שחר יאיר ואני הלכנו למתקן הראשון שנכון היה לנסות, שייט בסירות ויקינגים (ממש כמו בדיסני-וורלד)
יצאנו לשייט...לא משהו מרגש או מדהים !

המשכתי עם יאיר ושחר לעבר רכבת ההרים הקטנה - גם לא משהו !, ולאחר מנוחה קצרה הלכנו יאיר ואני לעבר ה"רכבת הרים" של הפארק הכוללת 4 לופים, עמדנו בתור (המקום היחידי שהיה אליו תור), עלינו לרכבת, ותוך פחות מדקה וחצי כבר סיימנו את הנסיעה...לי נתפס הצוואר, אבל חוץ מזה...גם לא היה משהו (לפחות בעייני)!

סיימנו את האטרקציות לעת עתה והתיישבנו לאכול ארוחת צהרים שהבאנו עימנו, סיימנו והמשכנו להסתובב בפארק בין המתקנים השונים...רובם מתאימים לכל הגילים !
ויתרנו על שייט בסירות באגם שלא ניראה אטרקטיבי במיוחד, המשכנו כמשפחה לעבר נסיעה במזחלות ביער הטרופי ומשם עברנו לשייט על נהר גועש...את זה עשינו שלוש פעמים כי כבר לא היה תור והיום הלך והסתיים,

גשם שוטף החל לרדת, קינחנו במופע של מזרקות מים ואש ושבנו לרכב רטובים ולא כל כך מרוצים... כניראה למי שכבר ביקר באי אלו פארקים ("דיסני וורלד", לגו-לנד, Sea World  ועוד...) "הפטלינג לא היה אחד מאלו שהיינו מדרגים כה"פארק" של אירופה.
זהו...אנחנו מרגישים כבר שטיול הולך ומסתיים..., מחר אנחנו עולים צפונה אל "האג" ...ומחרתיים הביתה !