יום חמישי, 16 במאי 2013

15/5/2013 - "האג" (פעם שניה)

15/5/2013 יום רביעי:
קמנו מאוחר בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר (שנעשתה עבורנו במיוחד, לפי מה בקשתם של הילדים) נפרדנו ממארחנו לשלום והודנו על הכנסת האורחים הלבבית (אנחנו ממליצים בפה מלא לבוא ולהתארח בחווה, נציין רק שהמקלחות והשרותים משותפים לכל האורחים, לנו זה לא הפריע), ויצאנו לנו לעבר עיר הבירה "האג" "להשלים" את מה שלא הספקנו לראות ביום שני - מוזיאון "אשר", והלינה במלון "Best Western".
הגענו לעיר וחיפשנו חניה באזור המוזיאון...לצערנו לא נמצא חניה פנויה בסביבה וכל מקום שהיה פנוי, המדחן לא קיבל כרטיס אשראי רגיל ונדרש כרטיס אשראי מיוחד המונפק ע"י הבנקים בהולנד...לאחר שעה של הסתובבות והבנה שחניה לא נמצא שבנו אל החניון של תחנת הרכבת ושם כמובן נמצאה חניה במחיר מופקע.
יצאנו מהחניון ושמנו פעמינו לעבר מוזיאון "אשר" "Escher in Het Paleis" , לא נזקקנו ל GPS היות וכבר הלכנו בנתיב הזה ותוך פחות מ - 15 דקות היינו בפתח המוזיאון, הפעם לשם שינוי היה פתוח, "כמובן" שבקופה לא מקבלים כרטיס מוזיאונים.
מאוריץ קורנליס אֶשֶר היה אמן הולנדי מזרם הסוריאליזים (כמו סלוואדור דאלי) שהתפרסם בעבודות הגרפיקה שיצר. בעבודותו השתמש בטכניקה של חיתוכי עץ, הדפסי אבן וחריטה בעץ. "אשר" לא היה סוריאליסט מובהק, אם כי ליצירותיו יש לרוב הקשר סוריאליסטי.

התחלנו להסתובב במוזיאון, הילדים התלהבו מהאשליות האופטיות הקיימות בעבודות ש"אשר" צייר ופיסל...כל קומה מייצג תקופה בחייו של האומן, כשהגנו לקומה שלישית הציעו לנו להצטלם תמונה משפחתית סורייאליסטית, הצטלמנו, ותוך פחות מדקה התמונה היתה אצלנו במייל:

סיירנו יותר מ- 3 שעות במוזיאון...יש מה לראות ויש במה לגעת, בקומה העליונה יש מוצגים אינטרקטיבים המבקשים רק לגעת בהם ולנסות ולשחק עימהם - מרתק ומהנה גם יחד.
יצאנו מהמוזיאון, הילדים ביקשו שוב לאכול ב- "Sub Way" , אז שוב התיישבנו ואכלנו ארוחת צהרים מאוחרת, חזרנו לחניון ונסענו לעבר המלון הנמצא ברובע השגרירויות של "האג" ולא רחוק מבית המשפט לפשעי מלחמה של האו"ם.
הגענו, התמקמנו, החדרים היו גדולים ומאובזרים ברמה גבוהה יחסית לבתי-מלון ברמה הזאת בהולנד (אזור של דיפלומטים), מיטה זוגית גדולה ("קווין סייז", כמו בארה"ב) בכל חדר, עפ"י בקשתנו הוכנסו עוד שתי מיטות מתקפלות לחדר הילדים, כך שאנחנו ההורים יכלנו לישון בחדר נפרד.
לעת ערב הילדים הפגינו חוסר סבלנות זה לזו לזה (כניראה מהתרגשות לקראת החזרה לארץ) ולכן יצאנו לסיבוב הפגת מתחים וג'ניקות.
הלכנו לראות את בית המשפט הבינל"א לפשעי מלחמה, הסתובבנו קצת ברחובות וחזרנו למלון לאכול ארוחת ערב קלה.