יום שבת, 4 במאי 2013

4/5/2013 "אוטרכט" - סיור במוזיאון הרכבות ובמוזיאון תיבות הנגינה

4/5/2013 ייום שבת:
קמנו אל יום השבת בעצלתיים, בחוץ השמש זרחה וניראה שעומד להיות יום יפה, והיות ואנחנו לא רחוקים מהעיר "Utrecht" בחרנו להתחיל בה את סיורי ה"כוכב" שאנחנו מתכננים לזמן שהותנו בכפר הנופש.
ה- GPS שביידינו אינו מעודכן (קובץ המפות משנת 2009) וכך מצאנו את עצמנו מתקנים את טעויות הניווט של ה- GPS.

הגענו אל העיר עושים דרכנו אל עבר מוזיאון הרכבות המצוי בחלקה הדרומי של העיר, והיות וטרם סיימו את כל ההכנות לקראת הגעת תיירות הקיץ, חלק מהכבישים בעיר היו חסומים ונדרשת יכולת אילתור שלנו ושל "ידידנו" ה- GPS כדי שנגיעה לחניית המוזיאון, הגענו לחשער החניה ואיך שפתחנו את החלון שמענו מהשומר בשער את המילים "שלום, אתם מישראל..." לרגע חשבנו שאנחנו חולמים אבל מיד התברר לנו שבמציאות קיימים כמה דברים מוזרים כמו בן של מהגרים שירדו מהארץ (מישראל) לפני 30 שנה שכל שנה נוסע לביקור בארץ ובחופשה מהלימודים עובד כשומר בכניסה למוזיאון.
על מוזיאון הרכבות אין מה להוסיף ממה שכבר נאמר, סופר, נכתב וכו'...הילדים לא רצו לעזוב למרות שבילינו שם למעלה מ- 4 שעות ושנהנים הזמן מה זה רץ...!
מוזיאון הרכבות ב"אוטרכט" :  Utrecht ,1  Maliebaae
רצינו להספיק ולהגיע אל מוזיאון תיבות הנגינה הנמצא בלב ליבה של העיר, יצאנו מהחניה, ביקשנו מ - GPS שיובילנו אל מרכז העיר דרך כל ה"מכשולים" שנקרו בדרכנו (עבודות תשתית, רחובות סגורים וכו'), לאחר חצי שעה של הסתובבות שבכוונתנו למצוא חניה מצאנו מקום פנוי...אבל המדחן לא היה מוכן לקבל את כרטיס האשראי שלנו...לא עזרו כל "תחנוננו" המכשיר סרב לקבל את כרטיסי האשראי, יצאנו לסיבוב נוסף של חיפוש חניה ...ממש מעבר לרחוב נמצא חניה המתאימה לרכב כמו שלנו...וזולה יותר ב 50% (במקום 4.60 יורו לשעה, רק 2.30 יורו לשעה) היה שווה !
התחלנו ללכת לעבר המוזיאון...העיר מלאה באנשים (היום יום שבת וכולם מנצלים את מז"א הטוב לטיול בשמש)
בדרך הרעב התחיל להציק ולכן עצרנו וקנינו לנו משהו לאכול שנראה כמו "פיצה" טעים כמו "פיצה" אבל לא קוראים לזה "פיצה", התיישבנו לאכול ליד חבורת נגנים שפרטו על גיטרות נעימות ידועות נהננו מהשמש, וכשסיימנו שמנו פנינו אל עבר מוזיאון תיבות הנגינה...ששוב  אין מה להוסיף ממה שכבר נאמר, סופר, נכתב וכו'...הילדים (וגם אנחנו) לא רצו לעזוב את המקום אבל אין ברירה המוזיאון נסגר היום ב- 17:00.

שבנו לכפר, אכלנו ארוחת ערב של שניצלים וסלט ירקות...ושוב ירדה עלינו העייפות.